De implementatie van off-the-shelve oplossingen vraagt meestal een hoge investering en operationele kosten. Wanneer u naar de cloud overstapt, dan vallen de investeringskosten weg, maar worden operationele kosten vaak hoger. De reden hiervoor is de maandelijkse kost per gebruiker, aangezien infrastructuur– en onderhoudskosten in deze kost berekend wordt. Maar, wat als u ook een groot deel van de operationele kosten van uw call center of support team’s telefonie-oplossing kan vermijden?
Infrastructuur and licentiekost
Bij klassieke IT applicaties wordt de licentie capaciteit meestal op ‘named users’ gebaseerd. Dit betekent dat voor elke gebruiker die de applicatie kan gebruiken – iedereen die een login heeft – een licentie betaalt wordt. Voor de infrastructuur capaciteit wordt de maximale verwachte load op de systemen gebruikt om de grootte van de servers te berekenen.
Omdat bij berekeningen hoort uitgegaan te worden van de theoretische maximale load, gebeurt het vaak dat een IT systeem voor het overgrote deel van het jaar onderbenut blijft. Bovendien worden IT systemen vaak ontdubbelt, en in verschillende datacenters geinstalleerd, om eventuele hardware-, electiciteit- en andere problemen op te vangen. Deze zaken zorgen vaak voor een hoge investering wanneer een nieuw IT platform geïmplementeerd wordt. Bovendien is er een zeer hoge kans dat het nieuwe systeem niet ten volle benut wordt, of dat dit slechts voor een zeer beperkte periode in het jaar, op volle capaciteit gebruikt wordt.
Dit alles betekent dat IT infrastructuur en licenties van bij de start van een project een hoge impact heeft op het budget van uw IT project.
Dynamische allocatie van infrastructuur en licenties
Wanneer u uw IT infrastructuur naar ‘de cloud’ brengt, wordt vaak al een groot deel van de capaciteitsproblematiek opgevangen. Maar vaak blijft het licentievraagstuk onveranderd. De leverancier van uw off-the-shelve bedrijfsapplicatie verwacht nog steeds dat u een maandelijkse licentiekost per gebruiker betaalt.
Maar dit kan ook anders – toch minstens voor een deel van uw contact center. Wat als u enkel hoort te betalen voor de resourses die effectief gebruikt worden?
Amazon Connect geeft u die mogelijkheid! Met Amazon Connect betaalt u namelijk enkel voor wat u effectief gebruikt. Als voorbeeld: u heeft een team van 10
contact center medewerkers, maar in december groeit dit steeds naar 25 mensen omwille van de eindejaarspiek. Met een klassieke contact center oplossing hoort u dus 25 licenties aan te kopen (of gedurende 12 maanden te huren), terwijl u deze enkel in december nodig heeft. Niet zo met Amazon Connect. Bij AWS betaalt u gebaseerd op het aantal inkomende en uitgaande gesprekken en het effectieve gebruik van infrastructuur. Dit is onafhankelijk van het aantal agenten dat u nodig heeft om gesprekken te behandelen.
Amazon Web Services zorgt bovendien voor de schaalbaar platform. U hoeft zich hier geen zorgen over te maken.
Impact op uw Salesforce contact center?
Voor uw Salesforce licentiekost is er geen verschil, dit blijft onveranderd. Maar de kost voor uw call center platform kan drastisch gereduceerd worden. Amazon Connect integreren met uw Salesforce Service (of Sales) Cloud implementatie, zal dus een positieve impact hebben op het budget van uw project.
Heeft u interesse in Amazon Connect, end de integratie met (of onafhankelijk van) Salesforce? Wij geven u hier graag meer informatie over.